Skip to main content

Általános Szerződési Feltételek

(a továbbiakban: ÁSZF, amely az Egyedi Szerződési Feltételek tartalmazó megállapodással, szerződéssel, megbízással

mindig együtt alkalmazandó, annak elválaszthatatlan mellékletét képezi)

a DUNA-WESER Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság

és a

Rubin Group Korlátolt Felelősségű Társaság

(együtt és külön-külön a továbbiakban: Társaság)

személyhajózási, személyszállítási és vendéglátási (catering) tevékenységére vonatkozó szerződések általános feltételeiről, a

nemzetközi és belföldi személyhajókon, valamint a nemzetközi és belföldi különhajóinkon történő utazás során alkalmazandó

alapvető szabályokról.

(Jelen szabályzat érvényes: 2024.06.20. napjától visszavonásig vagy a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt soron

következő elfogadott ÁSZF hatálybalépése napjáig)

1. A Szabályzat hatálya

A DUNA-WESER Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: DUNA-WESR Kft. vagy

Társaság, székhely: 1137 Budapest, Szent István körút 26. 2. emelet 15/b., cégjegyzékszám: 01-09-293625), valamint a Rubin

Group Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Rubin Group Kft. vagy Társaság, székhely: 1137 Budapest, Szent

István körút 26. 2. emelet 15/b., cégjegyzékszám: 01-09-274932), és a velük jogviszonyban álló valamennyi személyszállításra

szerződő partner (egyéni- és csoportos utak utasai, temetési szertartás résztvevői, a továbbiakban együtt: Utas)

megállapodásának feltételeit képezik a jelen ÁSZF rendelkezései, amennyiben erre nézve a DUNA-WESR Kft. és a Rubin

Group Kft, valamint az Utas a jogviszonyt szabályozó szerződésben az Egyedi Szerződési Feltételekben eltérően nem állapodik

meg.

A személyszállítás, az Utasok szállítása és a catering szolgáltatás nyújtása a DUNA-WESR Kft. tulajdonában lévő hajóval

(kizárólagos tulajdonát képezi a Ludwig nevű hajó, a Rubin nevű hajó, a Rapszódia nevű hajó, a Szent László nevű hajó, az

Onyx nevű hajó, a River Díva és a Roude Leiw, a továbbiakban együttesen: Hajó) történik, míg a vendéglátási szolgáltatások

lebonyolításáért a Rubin Group Kft. a felelős, amely tevékenység végzése során a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.

törvény (továbbiakban Ptk.), a víziközlekedésről szóló 2000. évi XLII. törvény, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV.

törvény, („Ftv”) a vízi személyszállítás feltételeiről szóló 261/2008. (XI.3) Korm. rendelet („VSZF”), valamint a jelen

Szabályzat rendelkezései az irányadóak.

2. Jogviszony keletkezése

Személyszállítási szerződés és az alapján személyszállításra vonatkozó jogviszony jön létre, amikor az Utas:

1. a menetjegyet megvásárolta (személyesen vagy online, akár a helyszínen bankkártyával), továbbá

2. a személyszállítást írásban megrendelte és a megrendelés elfogadásának visszaigazolása a megrendelőhöz

megérkezett, Megrendelő és Társaság elfogadta a szerződési (Egyedi és Általános Feltételeket egyaránt, valamint az

Árajánlatot és a hozzá tartozó Költségvetést) feltételeket, a szerződés érvényesen létrejött és hatályos.

Amennyiben az Utas nem személyesen jár el, hanem javára harmadik személy rendeli meg a személyszállítást (pl.

magánrendezvényre érkező Utas vagy temetéses szertartás résztvevői), illetve az ahhoz kapcsolódó egyéb szolgáltatásokat, a

Társaság nem vizsgálja, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e az Utast (vagy Utasokat). A megrendelés

megtörténtével a harmadik személy válik a Társaság szerződéses partnerévé a Ptk. 6:136. § rendelkezései szerint.

Menetjegy nélkül utazó személy esetén a hajóra történő felszállás megkezdésének pillanatában, ráutaló magatartás alapján, a

személyszállításra vonatkozó jogviszony létrejön a Társaság és a Hajóra történő felszállást megkezdő személy között, akire

ugyanúgy vonatkoznak az ÁSZF szabályai, mint aki írásban vagy mentjegy megvásárlásával szerződik a Társasággal.2

3. A Társaság kötelezettsége

A Társaság köteles az érvényes menetjegy, voucher felmutatóját (nyilvános rendezvénye, korlátlan italfogyasztásos utak

Utasai) az utazás idejére és teljes hosszára, a be- és kiszállást is ideértve, a Megrendelőt (zártkörű, magán és céges

rendezvények vendégei és Utasai), annak vendégeit, hozzátartozóit a hajóút idejére és viszonylaton elszállítani, ha

• a személyszállítást jogszabály vagy hatósági rendelkezés nem tiltja;

• a személyszállítás a rendelkezésre álló hajóval lehetséges;

• a személyszállítást nem akadályozza olyan körülmény, amely az Utasnak felróható, vagy amelyet a Társaság ki nem

kerülhet, vagy amelynek elhárítása nem tőle függ (vis maior esetét ideértve).

A Társaság a felmerült akadályról, illetőleg elrendelt hatósági korlátozásról az Utasokat a Társaság hajóállomásán, a mobil

telefonszám, e-mail útján, közvetlenül értesíti. Ennek közzététele után a járatot jogosult lemondani, de az Utasoknak a

megfizetett menetjegy (viteldíj vagy megbízási és/vagy hajóbérleti díj arányos részét) árát köteles visszatéríteni.

Menetdíj-visszatérítést az alábbi vis maior esetekben térít vissza a Társaság, amely bekövetkezett körülmény a Társaságnak

nem felróható, a Társaság felelősségén kívül esik, így a vis maior esetei különösen:

• folyamzár,

• más vízi jármű balesete,

• ütközés más vízijárművel annak hibájából,

• hatósági intézkedés,

• határzár,

• bomba- vagy lőszermentesítés,

• szélsőséges időjárás,

• sztrájk,

• alacsony vízállás, vagy árvíz

• veszélyes uszadék,

• kikötőzár,

• karantén, járvány,

• más utas közrehatásból történő akadály,

• bűncselekmény,

• terrortámadás,

• hajózási személyzet rosszulléte,

• utas hirtelen megbetegedése,

• katonai műveletek, hadgyakorlat,

• háború, hadicselekmények,

• aknaveszély,

• híd- vagy vízépítési munkák,

• csatorna vagy kiemelő berendezés vagy zsilip hibája,

• vízszivárgás a hajótestbe külső körülmények miatt,

• tűz,

• más elháríthatatlan külső ok.

Utazási akadály miatt a Társasággal szemben az előző bekezdésekben írtakon túl további igényt érvényesíteni nem lehet.

Amennyiben a Társaság részéről szükséges új kikötőt igénybe venni, ahhoz, hogy a szerződésben vállalt szolgáltatást

teljesíthesse, jogosult a kikötő megváltoztatására, vagyis a kikötőváltozás jogát Társaság fenntartja, a változtatásról

pedig, a legrövidebb úton tájékoztatja az Utast. Árvíz és rakpart lezárás esetén Társaság igyekszik új kikötőt igénybe venni

a szolgáltatás teljesítése érdekében, erre hivatkozással jegy visszatérítési igénnyel Utas nem léphet fel Társasággal szemben.

4. Utas kötelezettsége

A hajóállomáson (kikötőben) az Utasok és kísérőik csak a részükre megnyitott területre léphetnek be; a hajóállomás (kikötő)

területére személyszállításból kizárt személynek belépnie, illetőleg oda a személyszállításból kizárt tárgyakat bevinni nem

szabad.

A hajón az Utasoknak csak a részükre megnyitott területre szabad belépniük. A hajóállomáson (kikötőben) és a hajón tilos a

többi Utast, valamint a hajóállomás (kikötő), illetőleg a hajó személyzetének munkáját zavaró tevékenységet folytatni, valamint

a kijelölt területen kívül dohányozni. A hajók zárt utasterében, valamint a hajó egyéb zárt tereiben (pl. mosdók) TILOS a

dohányzás.3

Utas elfogadja és tudomásul veszi, hogy tilos a hajóállomást (kikötőt), valamint a hajókat és azok berendezéseit

beszennyezni, megfertőzni, megrongálni. Amennyiben a hajóállomást (kikötőt), illetőleg a hajókat, vagy azok berendezését

az Utas beszennyezik, megfertőzik vagy megrongálják, Társaság felé közvetlenül az Utas tartozik felelősséggel és köteles a

tisztítással, fertőtlenítéssel járó költséget megfizetni, valamint a teljes okozott kárt megtéríteni. A fentiekben felsorolt feltételek

bármelyikének elmulasztásából vagy nem-teljesüléséből eredő károkért a Társaságot felelősség nem terheli.

Az Utasok a hajóra lépés után kötelesek a hajó vezetőjének valamennyi rendészeti és biztonsági utasítását betartani,

figyelemmel arra, hogy a Hajó veszélyes üzem, erre minden esetben figyelemmel kell lenni. A Társaság a megrendelés alapján

személyszállítási kötelezettségének kizárólag akkor köteles eleget tenni, ha az Utas az érvényes menetjegyet felmutatja.

Kifejezetten TILOS: vízbe ugrani (egyebekben rendőrségi eljárást és pénzbüntetést von maga után, amennyiben mégis így jár

el az Utas), vízbe ugrással fenyegetődzni, ablakon kihajolni, vízbe mártózni, ön-és közveszélyes cselekményt folytatni, másik

Utast vízbe ugrásra buzdítani, szándékosan vízbe lökni Utastársat. Utas kifejezetten elfogadja, hogy amennyiben a fenti

cselekmények valamelyikét végrehajtja, úgy a rendőrségi feljelentésen és pénzbíráson túl további 3.000 EUR, azaz háromezer

euró (Felek rögzítik, hogy az EUR/HUF átváltás: a cselekmény bekövetkezésének napján az MNB napi közép árfolyamon

történik) büntetést köteles megfizetni a Társaságnak!

Víziközlekedési baleset vagy víziközlekedési esemény esetében az Utas köteles a hajó személyzetének utasításait követni. Az

Utas köteles az utazásra vonatkozó mindenkor érvényes jogszabályokat, valamint a fogadó ország törvényeit betartani. Ezek

elmulasztásából eredő költségek és károk az Utast terhelik.

Amennyiben az Utas a megjelenési és egyéb kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, a Társaság személyszállítási

kötelezettsége csak abban az esetben áll fenn, ha az nem veszélyezteti a Társaságnak a többi Utassal szemben fennálló

kötelezettségeinek teljesítését, pl. a hajó tervszerinti indulását.

5. Utazás korlátozása, kizárás az utazásból

A Hajón nem utazhat, illetőleg az utazásból kizárható:

• az olyannyira ittas állapotban érkező személy, akinek ezáltal belátási képessége korlátozás alá esik;

• aki botrányosan viselkedik, vagy más módon a többi Utast magatartásával zavarja;

• aki fertőző beteg;

• aki magatartásával sérti vagy veszélyezteti a közlekedés biztonságát, saját vagy Utastársai testi épségét, egészségét,

a vízi jármű vagy berendezései épségét;

• aki az Utasok magatartására vonatkozó egyéb rendelkezéseket nem tartja be;

• érvénytelen jeggyel utazik, és megváltott jegyet ellenőrzéskor sem mutatja be;

• aki ruházatával, poggyászával vagy más módon a járművet, utastársai ruházatát vagy az Utasok poggyászát

beszennyezheti.

A Hajó vezetője az utazás megkezdését követően a fenti okok fennállása esetén jogosult az Utast a legközelebbi kikötőben

kiszállítani. A hajón önmagával tehetetlen beteg, továbbá 14 éven aluli gyermek csak kísérővel utazhat. A vízi járműre kísérő

nélkül történő felszállás, olyan értelmű nyilatkozatnak tekintendő, mely alapján az illető Utas 14 éves elmúlt. Az útközben

megbetegedett, vagy balesetet szenvedett Utast a Társaság addig a legközelebbi hajóállomásig (kikötőig) fuvarozza, ahol a

beteg a szükséges egészségügyi ellátásban részesülhet. Utas tudomásul veszi, hogy amennyiben 18 éven aluli, úgy szeszes

itallal, alkohollal nem szolgálható ki (személyazonossága, életkora ellenőrizhető elkért dokumentumai alapján) és az általa

Hajóra magával hozott alkohol tartalmú italt sem fogyaszthatja!

Fertőző betegség gyanúja esetén a Társaság az Utast a többi Utastól a lehetőség szerint elkülöníti. A vízi járműről a neki

felróható rendellenes magatartása miatt leszállított Utas nem követelheti vissza a kifizetett menetdíjat vagy egyéb díjat.

A Társaság a személyszállítást megtagadhatja, ha a vízi járművön (a megrendelt vagy előállított Hajón) a beszállt Utasok száma

elérte az engedélyezett Utaslétszámot vagy a Társaság által meghatározott biztonságban szállítható személyek számát.

6. Menetrend, menetidő

A Társaság Hajói az előre meghirdetett nyilvános rendezvények, korlátlan italfogyasztású sétahajó járatain a közzétett

menetrend szerint közlekednek. Amennyiben az előírt utazás nem lényegesen rövidebb vagy hosszabb, úgy az abból származó

esetleges károkért a Társaság csak akkor vállal felelősséget, ha a késés a Társaság felróható magatartására vezethető vissza.

7. Menetdíjak és az Utazás típusai, foglalások megrendelése, egyeztetése4

A Hajóbérlés, az utazás és a catering (vendéglátás) díját a Társaság az Utassal vagy annak Megbízójával, illetve

Megrendelőjével kötött szerződés Egyedi Feltételei, valamint a Társaság honlapján és közvetítő cégeknél közzétett

hirdetmények (nyilvános programok, sétahajózás útjaira hirdetett jegyek esetében) tartalmazzák részletesen.

A Hajóra a Megrendelő által hozott ételt és italt felszolgálni csak a Társaság engedélyével és hozzájárulásával lehetséges

(Egyedi Szerződési Feltételekben kerül rögzítésre), azzal, hogy a hozott termékkel kapcsolatban a Társaság hozzájárulása nem

terjed ki a szavatosságért való helytállási kötelezettségre.

A Társaság a készpénzes fizetést nem támogatja, a helyszíni fizetés esetére pedig, kizárja annak lehetőségét. Bankkártyás vagy

átutalás útján történő fizetés az elfogadott Társaság Hajóin.

A megrendelt, lefoglalt és kifizetett Hajójáratra az indulás előtt a Felek között történt egyeztetésnek megfelelően lehetséges

megkezdeni a beszállást, illetve a beszállítást.

Olyan tárgyak, amelyek balesetet, kárt vagy szennyezést okoznak, továbbá, amelyek szállítását jogszabály vagy hatósági

rendelkezés tiltja, nem szállíthatóak a Társaság Hajóin.

A Hajóra bevitt poggyász, csomag őrzése az Utas feladata, annak bármilyen okból történő elvesztéséért, eltűnéséért, ellopásáért

stb. továbbá sérüléséért a Társaság nem vállal felelősséget.

Kerékpár, kerékpár-utánfutó, elektromos kerékpár, roller NEM szállítható a Hajóval, annak őrzéséről az Utasnak kell

gondoskodnia a kikötőben, amely őrzéséről a Társaság nem jogosult és nem köteles gondoskodni.

Az arra kijelölt járatokon kistestű kutya (legfeljebb 5 kg) pórázzal és szájkosárral ellátva szállítható kizárólag a felső, nyitott

fedélzeten.

7.1. Nyilvános programjaink a dunai sétahajózás típusú Utazás szabályai:

Utazás meghatározása: Előre meghirdetett korlátlan italfogyasztást magába foglaló 1óra15perces

sétahajózás a Társaság előre meghirdetett indulású kikötőből indul és oda is érkezik vissza. Az Utazás során

zene biztosítja a jó hangulatot.

Jegyvásárlás és fizetés: online megrendelve, bankkártyával fizetve közvetlenül a Társaságnak vagy

jegyértékesítőkön keresztül vásárolt és megfizetett viteldíj (a továbbiakban: viteldíj). A megváltott

menetjegy az utazást megelőző legkésőbb 24 órán belül módosítható más időpontra vagy lemondható a

szabad helyek függvényében azon az internetes felületen, ahol a jegyet megvásárolta.

A tervezett indulás legfeljebb 5 perccel késleltethető az esetleges késői beszálló Utasok sikeres

beszállítása érdekében.

A Társaság sétahajózásra megváltott jegyárai tartalmazzák az Áfá-t. Társaság az utazást követően leadott

igénynek megfelelően és 5 (azaz öt) napon belül állít ki számlát a megváltott jegyéről, azon túl Társaság

nem köteles ezen kérésnek eleget tenni.

7.2. Zártkörű, csoportos, céges vagy magánrendezvények Utazásai szabályai:

Utazás meghatározása: Megrendelő közvetlenül megkeresi a Társaságot (együttesen: Felek) csak

Hajóbérlés vagy Hajóbérlés és catering (vagy kivételes esetben kizárólag catering szolgáltatást egyéb

helyszínen) szolgáltatás nyújtása érdekében. Rövid úton email-ben vagy telefonon egyeztetnek a Felek a

rendezvény részleteiről egymással, majd írásban véglegesítik egymás igényeit, szerződést kötnek

egymással az Egyedi Szerződési Feletételek rögzítésével, végül a Megrendelő előre kifizeti az Egyedi

Szerződési Feltételek szerinti a teljes (pótlólag pedig, a pótmegrendelési díjat) Megbízási (ha a Megrendelő

catering szolgáltatást is igénybe kíván venni és megrendeli azt) és Bérleti díjat.

Megrendelés, szerződéskötés: Írásban szerződést kötnek egymással a Felek az Egyedi Szerződési Feltételek

rögzítése érdekében, amely szerződés mellékletét képezi jelen, Felek által elfogadott és jóváhagyott ÁSZF.

A Társasághoz intézett megkeresést a Társaság haladéktalanul feldolgozza és a foglalással kapcsolatos

egyeztetést megkezdi a Megrendelővel, írásban visszaigazolja azt. Visszaigazolás hiányában a Felek között

szerződés nem jön létre. Kifejezetten mindkét félnek akaratmegegyezésre kell jutnia a szolgáltatás

részleteinek tisztázása és véglegesítése érdekében (Egyedi Szerződési Feltételek tisztázása), ahhoz, hogy a

Társaság a Megrendelő igényének kielégítése érdekében el tudjon járni és a tőle elvárható legmagasabb

színvonalon teljesítsen.5

A megrendelésnek tartalmaznia kell az alábbi adatokat: a csoport nevét, a Megrendelő megnevezését és

adatait, az Utasok számát, a Hajó nevét, amelyben megállapodnak a felek egymással létszámra és

rendezvény típusára tekintettel, az út közbeni kikötési igényeket, az utazás dátumát, indulási- és érkezési

időpontokat (év, hónap, nap, óra, perc), egyéb szolgáltatási igények megnevezését, a megrendelő egyéb

szolgáltatásokra vonatkozó igényeit.

Amennyiben a Megrendelő a bérelt Hajót a Társaság által visszaigazolt indulási időt követően 1 (egy) órán

belül nem veszi igénybe, és akadályoztatásról a Társaságot nem tájékoztatja és nem menti ki magát, akkor

a Társaság jogosult a bérelt Hajót más, egyéb célra hasznosítani.

Fizetés: Átutalással előre díjbekérő ellenében. A Hajóút, Utazás esetében a foglalás csak fizetés esetén válik

véglegessé. Amennyiben nem történik meg határidőre - amely fizetési határidőt a Felek az Egyedi

Szerződési Feltételekben rögzítenek - a banki átutalás, úgy a foglalás automatikusan törlődik, melynek

tényéről a Társaság nem köteles külön tájékoztatni az Utast, Megrendelőt. A Társaság jogosult a lefoglalt,

de ki nem fizetett Hajóutat más részére értékesíteni.

Valamennyi Utas rendezvényszervezői-felelősség biztosítását megilleti a hajóra lépéstől a hajó

fedélzetének elhagyásáig.

7.3. Temetési szertartás során történő utazás szabályai

Utazás meghatározása: A temetkezési szolgáltató szerződéses viszonyban áll az elhunyt családjával,

hozzátartozójával, akik dunai szórásos temetés szervezésével bízzák meg a temetkezési céget, így a

temetkezési cég együttműködési megállapodást köt a Társasággal a hajóbérlet és szükség esetén a catering

szolgáltatás nyújtása érdekében. a Társaság biztosítja a megállapodás szerinti Hajót az esemény napjára,

valamint felmerülő igény és megrendelés esetén vendégvárásról is gondoskodik.

Szerződéskötés: A temetkezési vállalkozó a Megbízó családdal áll szerződéses kapcsolatban, míg a Hajó

és a rendezvény biztosítására a Társaság áll együttműködési megállapodás alapján kapcsolatban a

temetkezési vállalkozóval.

Fizetés: A temetkezési vállalkozó számla ellenében köteles megfizetni a hajóbérleti és catering szolgáltatás

alapján a teljesítést az egymással kötött együttműködési megállapodásban foglaltak alapján.

Valamennyi Utas rendezvényszervezői-felelősség biztosítását megilleti a hajóra lépéstől a hajó

fedélzetének elhagyásáig.

8. Lemondási feltételek, elállás

Bármelyik fél, Társaság és Utas is jogosult elállni a szerződéstől, amennyiben az a másik fél jelentős sérelme nélkül és olyan

időben történik, amikor még nem okoz különösebb gazdasági hátrányt a másik Félnek. Felek rögzítik, hogy a szerződés

felmondása, vagy bármely módon történő megszüntetése, illetve megszűnése esetén egymással elszámolni kötelesek.

Tekintettel arra, hogy a Társaság több különböző szerződéses jogviszonyban áll Felekkel (pl. nyilvános rendezvény, korlátlan

fogyasztást tartalmazó sétahajós utazás, Zártkörű, magán- és céges rendezvények, továbbá temetési szertartások

lebonyolítása), így mindig az adott megbízásra vonatkozó Egyedi Szerződési Feltételek alkalmazandók elsősorban, jelen ÁSZF

csupán másodlagosan alkalmazandó kisegítő jelleggel.

A Társaság vis maior esetén (lásd 3. pont) és olyan időben jogosult lemondani a szolgáltatás nyújtását, amikor még nem okoz

kárt a Megrendelőnek, Utasnak, de egyidejűleg köteles elszámolni a Megrendelővel.

Társaság rögzíti, hogy amennyiben az Utasnak, olyan igénye merül fel az egyeztetések során, hogy a Társaság által előállított

a Szerződésben megrendelt Hajót a Társaság által használt bázis kikötőktől (XIII. és a XI. kerületben) eltérő helyen állítsa

elő vagy a rendezvény végén ott kösse ki vagy a Társaság szükségszerűen új kikötőt rendel az úthoz (vis maior kifogás

elkerülése érdekében, pl. amennyiben árvíz miatt az egyik kikötő nem elérhető, úgy másik kikötőt vesz igénybe Társaság a

szerződésszerű teljesítés érdekében), úgy ezt az igényt a Társaságnak az új kikötő használójával egyeztetnie és engedélyeztetnie

szükséges és annak jóváhagyásától függően tudja az Utas, Megrendelő rendelkezésére bocsátani. Társaság az új kikötőre

vonatkozó kérését email-en előzetes megrendelés útján igényli, amely engedély a megrendelőlap tanúsága szerint bármilyen

okra hivatkozással visszavonható, így Társaság az új engedély iránti megrendelői igényért ilyen módon teljeskörű felelősséget

vállalni nem tud. Ebből következik, hogy az ilyen jellegű új kikötőre vonatkozó igény meg nem valósulása miatt

Társaságot felelősség nem terheli és ez nem eredményezhet szerződésszegét sem, annak ellenére, hogy Társaság minden

tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a Megrendelő és Utas új kikötőre vonatkozó kérése teljesülhessen. Amennyiben6

a Társaság részéről szükséges új kikötőt igénybe venni, ahhoz, hogy a szerződésben vállalt szolgáltatást teljesíthesse, jogosult

a kikötő megváltoztatására, vagyis a kikötőváltozás jogát Társaság fenntartja, a változtatásról pedig a legrövidebb úton

egyezteti és közli a Megrendelővel és Utassal.

A Megrendelő általi lemondás esetén a visszautalás banki költségeit a lemondó fél viseli.

8.1. Nyilvános, korlátlan italfogyasztást tartalmazó sétahajózás esetén lemondásnak és módosításnak van

helye a 7.1 pontban foglaltakkal egyezően.

8.2. Zártkörű, egyéni, csoportos, céges vagy magánrendezvények esetén a lemondás az alábbiak szerint

állapítja meg a Társaság:

Az Egyedi Szerződési Feltételeket tartalmazó szerződés aláírását követően bármelyik fél által történő – ide nem

értve a vis major eseteit – felmondása, illetőleg a szolgáltatás lemondás esetén a felmondó/lemondó fél köteles

megtéríteni a szerződésben részes félnek a felmondással, lemondással okozott teljes kárát, továbbá az alábbi

lemondási díjat (a továbbiakban: bánatpénz) köteles fizetni a felmondásra, lemondásra okot adó körülmény

bekövetkeztétől számított 15 (tizenöt) napon belül az alábbiak szerint:

• a Hajó indulását megelőző 30. napon belül történő lemondásnál vagy meg nem jelenés esetén a bánatpénz a

Bérleti díj 100 %-a és a Megbízási díj 100 %-a;

• a Hajó indulását megelőző 31.-60. nap közötti lemondás esetén a bánatpénz a Bérleti díj 70 %-a és a Megbízási

díj 70 %-a;

• a Hajó indulását megelőző 61. napon túli lemondás esetén a bánatpénz a Bérleti díj 15 %-a és továbbá a

Megbízási díj 15%-a.

8.3. Temetéses rendezvény lebonyolítására és hajóbérlésre megkötött együttműködési megállapodás

felmondására a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény a megbízási szerződésre vonatkozó

rendelkezéseit kell alkalmazni. Felek figyelemmel vannak egymás gazdasági érdekeire és azok szem előtt

tartásával igyekeznek a hosszú távú és jó gazdasági viszony fenntartására.

A lemondást, elállást, felmondást minden esetben írásban és haladéktalanul a leggyorsabb módon email-ben vagy telefonon

szükséges közölni egymással (ilyen esetben haladéktalanul írásbeli megerősítésnek is követnie kell a szóban elhangzott

közlést).

A Társaság email elérhetősége: info@rubingroup.hu, de az Egyedi Szerződési Feltételekben rögzítetteket kell alapul venni,

amennyiben ott más cím került meghatározásra.

9. Reklám

A Hajók külső- és belső felületeivel, reklámhordozóival kizárólag a Társaság rendelkezik. Ettől eltérni csak külön írásbeli

megállapodás alapján lehet, erre szolgál kifejezetten az Egyedi Szerződési Feltétel meghatározása, valamint figyelemmel kell

lenni a zavaró és sértő reklámok elhelyezésének tilalmára, továbbá a tiltó jogszabályi rendelkezésekre (vagyis minden

engedélyezett, amelyet nem tilt jogszabály és amelyhez a Társaság hozzájárulását adja).

10 Felelősség

A Társaság a személyszállítási jogviszony során keletkezett károkért a jelen Szabályzat rendelkezései szerint felel.

Jogszabályként a Ptk. vállalkozásra vonatkozó szabályai az irányadók. A Társaság kártérítési felelőssége a kifizetett viteldíj,

illetőleg vállalkozási díj (bérleti díj és szolgáltatási díj) 100%-ának mértékéig terjed.

Amennyiben a személyszállítást (valamennyi utazási típus esetére, nyilvános rendezvények, sétahajózás, zártkörű, egyéb

magánrendezvénye, temetési szolgáltatás) a jelen ÁSZF-ben rögzített, vagy abban nem feltüntetett, de annak minősülő vis

maior körülmények befolyásolják, vagy meghiúsítják (lásd részletezve 3. pont), ezen okokból bekövetkezett járatkimaradásért,

a személyszállítási szerződés hibás teljesítéséért a Társaság felelőssége nem áll fenn, és a kifizetett viteldíj, Bérleti díj és

Szolgáltatási díj visszafizetésére nincs lehetőség.

11. A panaszok bejelentésének és kezelésének szabályai

A személyszállítási jogviszonyból eredő panaszt, bejelentést (a továbbiakban: panasz) az utazás befejezését követő nap 10.00

óráig írásban, email-en (info@rubingroup.hu) kell a Társaság részére eljuttatni. Ez a határidő kifejezetten jogvesztő jellegű.

Az észrevételeket közvetlenül a Társaság email címére küldve teheti meg. Ez a határidő kifejezetten jogvesztő jellegű. A közlés

késedelméből eredő kárért az Utas felelős.7

A Társaság az írásban tett panaszra az alábbiak szerint jár el: a panasz benyújtása írásban az alábbi módokon lehetséges, a jegy

és egyéb keletkezett valamennyi bizonylat másolatának csatolása mellett: a) postai úton a Társaság panaszügyintézési helyének

címére: 1137 Budapest, Szent István körút 26. 2. emelet 15/B, ÉS egyidejűleg b) e-mail útján az info@rubingroup.hu címre.

Az írásban benyújtott panaszra a Társaság 30 (harminc) napon belül indoklással ellátott írásbeli választ ad.

12. Elévülés

A személyszállítási szerződésből eredő, a Társasággal szembeni valamennyi igény – ha jelen ÁSZF rövidebb határidőt nem

állapít meg - legkésőbb 6 hónap elteltével elévül.

13. Jog és Jogvita

A vitás kérdések rendezésére a magyar jog alkalmazandó.

Bármely vita eldöntésére, mely a jelen ÁSZF hatálya alatt kötött megállapodásból, szerződésből vagy azzal összefüggésben,

annak megszegésével, megszűnésével vagy érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatban keletkezik, a felek alávetik

magukat a Társaság székhelye szerint illetékes bíróság döntésének, de mindenekelőtt megkísérlik valamennyi vitás kérdéseiket

békés úton rendezni egymással.

A megrendelővel, Utassal kötött Egyedi Szerződés Feltételek jelen Szabályzattal szemben elsőbbséget élveznek, annak

mellékletét képezi jelen ÁSZF.

14. ÁSZF, Üzletszabályzat közzététele

A Társaság a hatályos Üzletszabályzatot, ÁSZF-et teljes terjedelmében honlapján közzéteszi. A honlapon közzétett ÁSZF a

hatályos, módosításokkal egybeszerkesztett szöveget tartalmazza feltüntetve annak érvényességi idejét.

Társaságunk többek között Hajóink fedélzetén az alábbi jel- és figyelemfelhívó táblákat használja a biztonságos közlekedés

és utazás érdekében, melyek betartása kötelező: