Általános Szerződési Feltételek
(a továbbiakban: ÁSZF, amely az Egyedi Szerződési Feltételek tartalmazó megállapodással, szerződéssel, megbízással
mindig együtt alkalmazandó, annak elválaszthatatlan mellékletét képezi)
a DUNA-WESER Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
és a
Rubin Group Korlátolt Felelősségű Társaság
(együtt és külön-külön a továbbiakban: Társaság)
személyhajózási, személyszállítási és vendéglátási (catering) tevékenységére vonatkozó szerződések általános feltételeiről, a
nemzetközi és belföldi személyhajókon, valamint a nemzetközi és belföldi különhajóinkon történő utazás során alkalmazandó
alapvető szabályokról.
(Jelen szabályzat érvényes: 2024.06.20. napjától visszavonásig vagy a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt soron
következő elfogadott ÁSZF hatálybalépése napjáig)
1. A Szabályzat hatálya
A DUNA-WESER Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: DUNA-WESR Kft. vagy
Társaság, székhely: 1137 Budapest, Szent István körút 26. 2. emelet 15/b., cégjegyzékszám: 01-09-293625), valamint a Rubin
Group Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Rubin Group Kft. vagy Társaság, székhely: 1137 Budapest, Szent
István körút 26. 2. emelet 15/b., cégjegyzékszám: 01-09-274932), és a velük jogviszonyban álló valamennyi személyszállításra
szerződő partner (egyéni- és csoportos utak utasai, temetési szertartás résztvevői, a továbbiakban együtt: Utas)
megállapodásának feltételeit képezik a jelen ÁSZF rendelkezései, amennyiben erre nézve a DUNA-WESR Kft. és a Rubin
Group Kft, valamint az Utas a jogviszonyt szabályozó szerződésben az Egyedi Szerződési Feltételekben eltérően nem állapodik
meg.
A személyszállítás, az Utasok szállítása és a catering szolgáltatás nyújtása a DUNA-WESR Kft. tulajdonában lévő hajóval
(kizárólagos tulajdonát képezi a Ludwig nevű hajó, a Rubin nevű hajó, a Rapszódia nevű hajó, a Szent László nevű hajó, az
Onyx nevű hajó, a River Díva és a Roude Leiw, a továbbiakban együttesen: Hajó) történik, míg a vendéglátási szolgáltatások
lebonyolításáért a Rubin Group Kft. a felelős, amely tevékenység végzése során a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény (továbbiakban Ptk.), a víziközlekedésről szóló 2000. évi XLII. törvény, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV.
törvény, („Ftv”) a vízi személyszállítás feltételeiről szóló 261/2008. (XI.3) Korm. rendelet („VSZF”), valamint a jelen
Szabályzat rendelkezései az irányadóak.
2. Jogviszony keletkezése
Személyszállítási szerződés és az alapján személyszállításra vonatkozó jogviszony jön létre, amikor az Utas:
1. a menetjegyet megvásárolta (személyesen vagy online, akár a helyszínen bankkártyával), továbbá
2. a személyszállítást írásban megrendelte és a megrendelés elfogadásának visszaigazolása a megrendelőhöz
megérkezett, Megrendelő és Társaság elfogadta a szerződési (Egyedi és Általános Feltételeket egyaránt, valamint az
Árajánlatot és a hozzá tartozó Költségvetést) feltételeket, a szerződés érvényesen létrejött és hatályos.
Amennyiben az Utas nem személyesen jár el, hanem javára harmadik személy rendeli meg a személyszállítást (pl.
magánrendezvényre érkező Utas vagy temetéses szertartás résztvevői), illetve az ahhoz kapcsolódó egyéb szolgáltatásokat, a
Társaság nem vizsgálja, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e az Utast (vagy Utasokat). A megrendelés
megtörténtével a harmadik személy válik a Társaság szerződéses partnerévé a Ptk. 6:136. § rendelkezései szerint.
Menetjegy nélkül utazó személy esetén a hajóra történő felszállás megkezdésének pillanatában, ráutaló magatartás alapján, a
személyszállításra vonatkozó jogviszony létrejön a Társaság és a Hajóra történő felszállást megkezdő személy között, akire
ugyanúgy vonatkoznak az ÁSZF szabályai, mint aki írásban vagy mentjegy megvásárlásával szerződik a Társasággal.2
3. A Társaság kötelezettsége
A Társaság köteles az érvényes menetjegy, voucher felmutatóját (nyilvános rendezvénye, korlátlan italfogyasztásos utak
Utasai) az utazás idejére és teljes hosszára, a be- és kiszállást is ideértve, a Megrendelőt (zártkörű, magán és céges
rendezvények vendégei és Utasai), annak vendégeit, hozzátartozóit a hajóút idejére és viszonylaton elszállítani, ha
• a személyszállítást jogszabály vagy hatósági rendelkezés nem tiltja;
• a személyszállítás a rendelkezésre álló hajóval lehetséges;
• a személyszállítást nem akadályozza olyan körülmény, amely az Utasnak felróható, vagy amelyet a Társaság ki nem
kerülhet, vagy amelynek elhárítása nem tőle függ (vis maior esetét ideértve).
A Társaság a felmerült akadályról, illetőleg elrendelt hatósági korlátozásról az Utasokat a Társaság hajóállomásán, a mobil
telefonszám, e-mail útján, közvetlenül értesíti. Ennek közzététele után a járatot jogosult lemondani, de az Utasoknak a
megfizetett menetjegy (viteldíj vagy megbízási és/vagy hajóbérleti díj arányos részét) árát köteles visszatéríteni.
Menetdíj-visszatérítést az alábbi vis maior esetekben térít vissza a Társaság, amely bekövetkezett körülmény a Társaságnak
nem felróható, a Társaság felelősségén kívül esik, így a vis maior esetei különösen:
• folyamzár,
• más vízi jármű balesete,
• ütközés más vízijárművel annak hibájából,
• hatósági intézkedés,
• határzár,
• bomba- vagy lőszermentesítés,
• szélsőséges időjárás,
• sztrájk,
• alacsony vízállás, vagy árvíz
• veszélyes uszadék,
• kikötőzár,
• karantén, járvány,
• más utas közrehatásból történő akadály,
• bűncselekmény,
• terrortámadás,
• hajózási személyzet rosszulléte,
• utas hirtelen megbetegedése,
• katonai műveletek, hadgyakorlat,
• háború, hadicselekmények,
• aknaveszély,
• híd- vagy vízépítési munkák,
• csatorna vagy kiemelő berendezés vagy zsilip hibája,
• vízszivárgás a hajótestbe külső körülmények miatt,
• tűz,
• más elháríthatatlan külső ok.
Utazási akadály miatt a Társasággal szemben az előző bekezdésekben írtakon túl további igényt érvényesíteni nem lehet.
Amennyiben a Társaság részéről szükséges új kikötőt igénybe venni, ahhoz, hogy a szerződésben vállalt szolgáltatást
teljesíthesse, jogosult a kikötő megváltoztatására, vagyis a kikötőváltozás jogát Társaság fenntartja, a változtatásról
pedig, a legrövidebb úton tájékoztatja az Utast. Árvíz és rakpart lezárás esetén Társaság igyekszik új kikötőt igénybe venni
a szolgáltatás teljesítése érdekében, erre hivatkozással jegy visszatérítési igénnyel Utas nem léphet fel Társasággal szemben.
4. Utas kötelezettsége
A hajóállomáson (kikötőben) az Utasok és kísérőik csak a részükre megnyitott területre léphetnek be; a hajóállomás (kikötő)
területére személyszállításból kizárt személynek belépnie, illetőleg oda a személyszállításból kizárt tárgyakat bevinni nem
szabad.
A hajón az Utasoknak csak a részükre megnyitott területre szabad belépniük. A hajóállomáson (kikötőben) és a hajón tilos a
többi Utast, valamint a hajóállomás (kikötő), illetőleg a hajó személyzetének munkáját zavaró tevékenységet folytatni, valamint
a kijelölt területen kívül dohányozni. A hajók zárt utasterében, valamint a hajó egyéb zárt tereiben (pl. mosdók) TILOS a
dohányzás.3
Utas elfogadja és tudomásul veszi, hogy tilos a hajóállomást (kikötőt), valamint a hajókat és azok berendezéseit
beszennyezni, megfertőzni, megrongálni. Amennyiben a hajóállomást (kikötőt), illetőleg a hajókat, vagy azok berendezését
az Utas beszennyezik, megfertőzik vagy megrongálják, Társaság felé közvetlenül az Utas tartozik felelősséggel és köteles a
tisztítással, fertőtlenítéssel járó költséget megfizetni, valamint a teljes okozott kárt megtéríteni. A fentiekben felsorolt feltételek
bármelyikének elmulasztásából vagy nem-teljesüléséből eredő károkért a Társaságot felelősség nem terheli.
Az Utasok a hajóra lépés után kötelesek a hajó vezetőjének valamennyi rendészeti és biztonsági utasítását betartani,
figyelemmel arra, hogy a Hajó veszélyes üzem, erre minden esetben figyelemmel kell lenni. A Társaság a megrendelés alapján
személyszállítási kötelezettségének kizárólag akkor köteles eleget tenni, ha az Utas az érvényes menetjegyet felmutatja.
Kifejezetten TILOS: vízbe ugrani (egyebekben rendőrségi eljárást és pénzbüntetést von maga után, amennyiben mégis így jár
el az Utas), vízbe ugrással fenyegetődzni, ablakon kihajolni, vízbe mártózni, ön-és közveszélyes cselekményt folytatni, másik
Utast vízbe ugrásra buzdítani, szándékosan vízbe lökni Utastársat. Utas kifejezetten elfogadja, hogy amennyiben a fenti
cselekmények valamelyikét végrehajtja, úgy a rendőrségi feljelentésen és pénzbíráson túl további 3.000 EUR, azaz háromezer
euró (Felek rögzítik, hogy az EUR/HUF átváltás: a cselekmény bekövetkezésének napján az MNB napi közép árfolyamon
történik) büntetést köteles megfizetni a Társaságnak!
Víziközlekedési baleset vagy víziközlekedési esemény esetében az Utas köteles a hajó személyzetének utasításait követni. Az
Utas köteles az utazásra vonatkozó mindenkor érvényes jogszabályokat, valamint a fogadó ország törvényeit betartani. Ezek
elmulasztásából eredő költségek és károk az Utast terhelik.
Amennyiben az Utas a megjelenési és egyéb kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, a Társaság személyszállítási
kötelezettsége csak abban az esetben áll fenn, ha az nem veszélyezteti a Társaságnak a többi Utassal szemben fennálló
kötelezettségeinek teljesítését, pl. a hajó tervszerinti indulását.
5. Utazás korlátozása, kizárás az utazásból
A Hajón nem utazhat, illetőleg az utazásból kizárható:
• az olyannyira ittas állapotban érkező személy, akinek ezáltal belátási képessége korlátozás alá esik;
• aki botrányosan viselkedik, vagy más módon a többi Utast magatartásával zavarja;
• aki fertőző beteg;
• aki magatartásával sérti vagy veszélyezteti a közlekedés biztonságát, saját vagy Utastársai testi épségét, egészségét,
a vízi jármű vagy berendezései épségét;
• aki az Utasok magatartására vonatkozó egyéb rendelkezéseket nem tartja be;
• érvénytelen jeggyel utazik, és megváltott jegyet ellenőrzéskor sem mutatja be;
• aki ruházatával, poggyászával vagy más módon a járművet, utastársai ruházatát vagy az Utasok poggyászát
beszennyezheti.
A Hajó vezetője az utazás megkezdését követően a fenti okok fennállása esetén jogosult az Utast a legközelebbi kikötőben
kiszállítani. A hajón önmagával tehetetlen beteg, továbbá 14 éven aluli gyermek csak kísérővel utazhat. A vízi járműre kísérő
nélkül történő felszállás, olyan értelmű nyilatkozatnak tekintendő, mely alapján az illető Utas 14 éves elmúlt. Az útközben
megbetegedett, vagy balesetet szenvedett Utast a Társaság addig a legközelebbi hajóállomásig (kikötőig) fuvarozza, ahol a
beteg a szükséges egészségügyi ellátásban részesülhet. Utas tudomásul veszi, hogy amennyiben 18 éven aluli, úgy szeszes
itallal, alkohollal nem szolgálható ki (személyazonossága, életkora ellenőrizhető elkért dokumentumai alapján) és az általa
Hajóra magával hozott alkohol tartalmú italt sem fogyaszthatja!
Fertőző betegség gyanúja esetén a Társaság az Utast a többi Utastól a lehetőség szerint elkülöníti. A vízi járműről a neki
felróható rendellenes magatartása miatt leszállított Utas nem követelheti vissza a kifizetett menetdíjat vagy egyéb díjat.
A Társaság a személyszállítást megtagadhatja, ha a vízi járművön (a megrendelt vagy előállított Hajón) a beszállt Utasok száma
elérte az engedélyezett Utaslétszámot vagy a Társaság által meghatározott biztonságban szállítható személyek számát.
6. Menetrend, menetidő
A Társaság Hajói az előre meghirdetett nyilvános rendezvények, korlátlan italfogyasztású sétahajó járatain a közzétett
menetrend szerint közlekednek. Amennyiben az előírt utazás nem lényegesen rövidebb vagy hosszabb, úgy az abból származó
esetleges károkért a Társaság csak akkor vállal felelősséget, ha a késés a Társaság felróható magatartására vezethető vissza.
7. Menetdíjak és az Utazás típusai, foglalások megrendelése, egyeztetése4
A Hajóbérlés, az utazás és a catering (vendéglátás) díját a Társaság az Utassal vagy annak Megbízójával, illetve
Megrendelőjével kötött szerződés Egyedi Feltételei, valamint a Társaság honlapján és közvetítő cégeknél közzétett
hirdetmények (nyilvános programok, sétahajózás útjaira hirdetett jegyek esetében) tartalmazzák részletesen.
A Hajóra a Megrendelő által hozott ételt és italt felszolgálni csak a Társaság engedélyével és hozzájárulásával lehetséges
(Egyedi Szerződési Feltételekben kerül rögzítésre), azzal, hogy a hozott termékkel kapcsolatban a Társaság hozzájárulása nem
terjed ki a szavatosságért való helytállási kötelezettségre.
A Társaság a készpénzes fizetést nem támogatja, a helyszíni fizetés esetére pedig, kizárja annak lehetőségét. Bankkártyás vagy
átutalás útján történő fizetés az elfogadott Társaság Hajóin.
A megrendelt, lefoglalt és kifizetett Hajójáratra az indulás előtt a Felek között történt egyeztetésnek megfelelően lehetséges
megkezdeni a beszállást, illetve a beszállítást.
Olyan tárgyak, amelyek balesetet, kárt vagy szennyezést okoznak, továbbá, amelyek szállítását jogszabály vagy hatósági
rendelkezés tiltja, nem szállíthatóak a Társaság Hajóin.
A Hajóra bevitt poggyász, csomag őrzése az Utas feladata, annak bármilyen okból történő elvesztéséért, eltűnéséért, ellopásáért
stb. továbbá sérüléséért a Társaság nem vállal felelősséget.
Kerékpár, kerékpár-utánfutó, elektromos kerékpár, roller NEM szállítható a Hajóval, annak őrzéséről az Utasnak kell
gondoskodnia a kikötőben, amely őrzéséről a Társaság nem jogosult és nem köteles gondoskodni.
Az arra kijelölt járatokon kistestű kutya (legfeljebb 5 kg) pórázzal és szájkosárral ellátva szállítható kizárólag a felső, nyitott
fedélzeten.
7.1. Nyilvános programjaink a dunai sétahajózás típusú Utazás szabályai:
Utazás meghatározása: Előre meghirdetett korlátlan italfogyasztást magába foglaló 1óra15perces
sétahajózás a Társaság előre meghirdetett indulású kikötőből indul és oda is érkezik vissza. Az Utazás során
zene biztosítja a jó hangulatot.
Jegyvásárlás és fizetés: online megrendelve, bankkártyával fizetve közvetlenül a Társaságnak vagy
jegyértékesítőkön keresztül vásárolt és megfizetett viteldíj (a továbbiakban: viteldíj). A megváltott
menetjegy az utazást megelőző legkésőbb 24 órán belül módosítható más időpontra vagy lemondható a
szabad helyek függvényében azon az internetes felületen, ahol a jegyet megvásárolta.
A tervezett indulás legfeljebb 5 perccel késleltethető az esetleges késői beszálló Utasok sikeres
beszállítása érdekében.
A Társaság sétahajózásra megváltott jegyárai tartalmazzák az Áfá-t. Társaság az utazást követően leadott
igénynek megfelelően és 5 (azaz öt) napon belül állít ki számlát a megváltott jegyéről, azon túl Társaság
nem köteles ezen kérésnek eleget tenni.
7.2. Zártkörű, csoportos, céges vagy magánrendezvények Utazásai szabályai:
Utazás meghatározása: Megrendelő közvetlenül megkeresi a Társaságot (együttesen: Felek) csak
Hajóbérlés vagy Hajóbérlés és catering (vagy kivételes esetben kizárólag catering szolgáltatást egyéb
helyszínen) szolgáltatás nyújtása érdekében. Rövid úton email-ben vagy telefonon egyeztetnek a Felek a
rendezvény részleteiről egymással, majd írásban véglegesítik egymás igényeit, szerződést kötnek
egymással az Egyedi Szerződési Feletételek rögzítésével, végül a Megrendelő előre kifizeti az Egyedi
Szerződési Feltételek szerinti a teljes (pótlólag pedig, a pótmegrendelési díjat) Megbízási (ha a Megrendelő
catering szolgáltatást is igénybe kíván venni és megrendeli azt) és Bérleti díjat.
Megrendelés, szerződéskötés: Írásban szerződést kötnek egymással a Felek az Egyedi Szerződési Feltételek
rögzítése érdekében, amely szerződés mellékletét képezi jelen, Felek által elfogadott és jóváhagyott ÁSZF.
A Társasághoz intézett megkeresést a Társaság haladéktalanul feldolgozza és a foglalással kapcsolatos
egyeztetést megkezdi a Megrendelővel, írásban visszaigazolja azt. Visszaigazolás hiányában a Felek között
szerződés nem jön létre. Kifejezetten mindkét félnek akaratmegegyezésre kell jutnia a szolgáltatás
részleteinek tisztázása és véglegesítése érdekében (Egyedi Szerződési Feltételek tisztázása), ahhoz, hogy a
Társaság a Megrendelő igényének kielégítése érdekében el tudjon járni és a tőle elvárható legmagasabb
színvonalon teljesítsen.5
A megrendelésnek tartalmaznia kell az alábbi adatokat: a csoport nevét, a Megrendelő megnevezését és
adatait, az Utasok számát, a Hajó nevét, amelyben megállapodnak a felek egymással létszámra és
rendezvény típusára tekintettel, az út közbeni kikötési igényeket, az utazás dátumát, indulási- és érkezési
időpontokat (év, hónap, nap, óra, perc), egyéb szolgáltatási igények megnevezését, a megrendelő egyéb
szolgáltatásokra vonatkozó igényeit.
Amennyiben a Megrendelő a bérelt Hajót a Társaság által visszaigazolt indulási időt követően 1 (egy) órán
belül nem veszi igénybe, és akadályoztatásról a Társaságot nem tájékoztatja és nem menti ki magát, akkor
a Társaság jogosult a bérelt Hajót más, egyéb célra hasznosítani.
Fizetés: Átutalással előre díjbekérő ellenében. A Hajóút, Utazás esetében a foglalás csak fizetés esetén válik
véglegessé. Amennyiben nem történik meg határidőre - amely fizetési határidőt a Felek az Egyedi
Szerződési Feltételekben rögzítenek - a banki átutalás, úgy a foglalás automatikusan törlődik, melynek
tényéről a Társaság nem köteles külön tájékoztatni az Utast, Megrendelőt. A Társaság jogosult a lefoglalt,
de ki nem fizetett Hajóutat más részére értékesíteni.
Valamennyi Utas rendezvényszervezői-felelősség biztosítását megilleti a hajóra lépéstől a hajó
fedélzetének elhagyásáig.
7.3. Temetési szertartás során történő utazás szabályai
Utazás meghatározása: A temetkezési szolgáltató szerződéses viszonyban áll az elhunyt családjával,
hozzátartozójával, akik dunai szórásos temetés szervezésével bízzák meg a temetkezési céget, így a
temetkezési cég együttműködési megállapodást köt a Társasággal a hajóbérlet és szükség esetén a catering
szolgáltatás nyújtása érdekében. a Társaság biztosítja a megállapodás szerinti Hajót az esemény napjára,
valamint felmerülő igény és megrendelés esetén vendégvárásról is gondoskodik.
Szerződéskötés: A temetkezési vállalkozó a Megbízó családdal áll szerződéses kapcsolatban, míg a Hajó
és a rendezvény biztosítására a Társaság áll együttműködési megállapodás alapján kapcsolatban a
temetkezési vállalkozóval.
Fizetés: A temetkezési vállalkozó számla ellenében köteles megfizetni a hajóbérleti és catering szolgáltatás
alapján a teljesítést az egymással kötött együttműködési megállapodásban foglaltak alapján.
Valamennyi Utas rendezvényszervezői-felelősség biztosítását megilleti a hajóra lépéstől a hajó
fedélzetének elhagyásáig.
8. Lemondási feltételek, elállás
Bármelyik fél, Társaság és Utas is jogosult elállni a szerződéstől, amennyiben az a másik fél jelentős sérelme nélkül és olyan
időben történik, amikor még nem okoz különösebb gazdasági hátrányt a másik Félnek. Felek rögzítik, hogy a szerződés
felmondása, vagy bármely módon történő megszüntetése, illetve megszűnése esetén egymással elszámolni kötelesek.
Tekintettel arra, hogy a Társaság több különböző szerződéses jogviszonyban áll Felekkel (pl. nyilvános rendezvény, korlátlan
fogyasztást tartalmazó sétahajós utazás, Zártkörű, magán- és céges rendezvények, továbbá temetési szertartások
lebonyolítása), így mindig az adott megbízásra vonatkozó Egyedi Szerződési Feltételek alkalmazandók elsősorban, jelen ÁSZF
csupán másodlagosan alkalmazandó kisegítő jelleggel.
A Társaság vis maior esetén (lásd 3. pont) és olyan időben jogosult lemondani a szolgáltatás nyújtását, amikor még nem okoz
kárt a Megrendelőnek, Utasnak, de egyidejűleg köteles elszámolni a Megrendelővel.
Társaság rögzíti, hogy amennyiben az Utasnak, olyan igénye merül fel az egyeztetések során, hogy a Társaság által előállított
a Szerződésben megrendelt Hajót a Társaság által használt bázis kikötőktől (XIII. és a XI. kerületben) eltérő helyen állítsa
elő vagy a rendezvény végén ott kösse ki vagy a Társaság szükségszerűen új kikötőt rendel az úthoz (vis maior kifogás
elkerülése érdekében, pl. amennyiben árvíz miatt az egyik kikötő nem elérhető, úgy másik kikötőt vesz igénybe Társaság a
szerződésszerű teljesítés érdekében), úgy ezt az igényt a Társaságnak az új kikötő használójával egyeztetnie és engedélyeztetnie
szükséges és annak jóváhagyásától függően tudja az Utas, Megrendelő rendelkezésére bocsátani. Társaság az új kikötőre
vonatkozó kérését email-en előzetes megrendelés útján igényli, amely engedély a megrendelőlap tanúsága szerint bármilyen
okra hivatkozással visszavonható, így Társaság az új engedély iránti megrendelői igényért ilyen módon teljeskörű felelősséget
vállalni nem tud. Ebből következik, hogy az ilyen jellegű új kikötőre vonatkozó igény meg nem valósulása miatt
Társaságot felelősség nem terheli és ez nem eredményezhet szerződésszegét sem, annak ellenére, hogy Társaság minden
tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a Megrendelő és Utas új kikötőre vonatkozó kérése teljesülhessen. Amennyiben6
a Társaság részéről szükséges új kikötőt igénybe venni, ahhoz, hogy a szerződésben vállalt szolgáltatást teljesíthesse, jogosult
a kikötő megváltoztatására, vagyis a kikötőváltozás jogát Társaság fenntartja, a változtatásról pedig a legrövidebb úton
egyezteti és közli a Megrendelővel és Utassal.
A Megrendelő általi lemondás esetén a visszautalás banki költségeit a lemondó fél viseli.
8.1. Nyilvános, korlátlan italfogyasztást tartalmazó sétahajózás esetén lemondásnak és módosításnak van
helye a 7.1 pontban foglaltakkal egyezően.
8.2. Zártkörű, egyéni, csoportos, céges vagy magánrendezvények esetén a lemondás az alábbiak szerint
állapítja meg a Társaság:
Az Egyedi Szerződési Feltételeket tartalmazó szerződés aláírását követően bármelyik fél által történő – ide nem
értve a vis major eseteit – felmondása, illetőleg a szolgáltatás lemondás esetén a felmondó/lemondó fél köteles
megtéríteni a szerződésben részes félnek a felmondással, lemondással okozott teljes kárát, továbbá az alábbi
lemondási díjat (a továbbiakban: bánatpénz) köteles fizetni a felmondásra, lemondásra okot adó körülmény
bekövetkeztétől számított 15 (tizenöt) napon belül az alábbiak szerint:
• a Hajó indulását megelőző 30. napon belül történő lemondásnál vagy meg nem jelenés esetén a bánatpénz a
Bérleti díj 100 %-a és a Megbízási díj 100 %-a;
• a Hajó indulását megelőző 31.-60. nap közötti lemondás esetén a bánatpénz a Bérleti díj 70 %-a és a Megbízási
díj 70 %-a;
• a Hajó indulását megelőző 61. napon túli lemondás esetén a bánatpénz a Bérleti díj 15 %-a és továbbá a
Megbízási díj 15%-a.
8.3. Temetéses rendezvény lebonyolítására és hajóbérlésre megkötött együttműködési megállapodás
felmondására a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény a megbízási szerződésre vonatkozó
rendelkezéseit kell alkalmazni. Felek figyelemmel vannak egymás gazdasági érdekeire és azok szem előtt
tartásával igyekeznek a hosszú távú és jó gazdasági viszony fenntartására.
A lemondást, elállást, felmondást minden esetben írásban és haladéktalanul a leggyorsabb módon email-ben vagy telefonon
szükséges közölni egymással (ilyen esetben haladéktalanul írásbeli megerősítésnek is követnie kell a szóban elhangzott
közlést).
A Társaság email elérhetősége: info@rubingroup.hu, de az Egyedi Szerződési Feltételekben rögzítetteket kell alapul venni,
amennyiben ott más cím került meghatározásra.
9. Reklám
A Hajók külső- és belső felületeivel, reklámhordozóival kizárólag a Társaság rendelkezik. Ettől eltérni csak külön írásbeli
megállapodás alapján lehet, erre szolgál kifejezetten az Egyedi Szerződési Feltétel meghatározása, valamint figyelemmel kell
lenni a zavaró és sértő reklámok elhelyezésének tilalmára, továbbá a tiltó jogszabályi rendelkezésekre (vagyis minden
engedélyezett, amelyet nem tilt jogszabály és amelyhez a Társaság hozzájárulását adja).
10 Felelősség
A Társaság a személyszállítási jogviszony során keletkezett károkért a jelen Szabályzat rendelkezései szerint felel.
Jogszabályként a Ptk. vállalkozásra vonatkozó szabályai az irányadók. A Társaság kártérítési felelőssége a kifizetett viteldíj,
illetőleg vállalkozási díj (bérleti díj és szolgáltatási díj) 100%-ának mértékéig terjed.
Amennyiben a személyszállítást (valamennyi utazási típus esetére, nyilvános rendezvények, sétahajózás, zártkörű, egyéb
magánrendezvénye, temetési szolgáltatás) a jelen ÁSZF-ben rögzített, vagy abban nem feltüntetett, de annak minősülő vis
maior körülmények befolyásolják, vagy meghiúsítják (lásd részletezve 3. pont), ezen okokból bekövetkezett járatkimaradásért,
a személyszállítási szerződés hibás teljesítéséért a Társaság felelőssége nem áll fenn, és a kifizetett viteldíj, Bérleti díj és
Szolgáltatási díj visszafizetésére nincs lehetőség.
11. A panaszok bejelentésének és kezelésének szabályai
A személyszállítási jogviszonyból eredő panaszt, bejelentést (a továbbiakban: panasz) az utazás befejezését követő nap 10.00
óráig írásban, email-en (info@rubingroup.hu) kell a Társaság részére eljuttatni. Ez a határidő kifejezetten jogvesztő jellegű.
Az észrevételeket közvetlenül a Társaság email címére küldve teheti meg. Ez a határidő kifejezetten jogvesztő jellegű. A közlés
késedelméből eredő kárért az Utas felelős.7
A Társaság az írásban tett panaszra az alábbiak szerint jár el: a panasz benyújtása írásban az alábbi módokon lehetséges, a jegy
és egyéb keletkezett valamennyi bizonylat másolatának csatolása mellett: a) postai úton a Társaság panaszügyintézési helyének
címére: 1137 Budapest, Szent István körút 26. 2. emelet 15/B, ÉS egyidejűleg b) e-mail útján az info@rubingroup.hu címre.
Az írásban benyújtott panaszra a Társaság 30 (harminc) napon belül indoklással ellátott írásbeli választ ad.
12. Elévülés
A személyszállítási szerződésből eredő, a Társasággal szembeni valamennyi igény – ha jelen ÁSZF rövidebb határidőt nem
állapít meg - legkésőbb 6 hónap elteltével elévül.
13. Jog és Jogvita
A vitás kérdések rendezésére a magyar jog alkalmazandó.
Bármely vita eldöntésére, mely a jelen ÁSZF hatálya alatt kötött megállapodásból, szerződésből vagy azzal összefüggésben,
annak megszegésével, megszűnésével vagy érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatban keletkezik, a felek alávetik
magukat a Társaság székhelye szerint illetékes bíróság döntésének, de mindenekelőtt megkísérlik valamennyi vitás kérdéseiket
békés úton rendezni egymással.
A megrendelővel, Utassal kötött Egyedi Szerződés Feltételek jelen Szabályzattal szemben elsőbbséget élveznek, annak
mellékletét képezi jelen ÁSZF.
14. ÁSZF, Üzletszabályzat közzététele
A Társaság a hatályos Üzletszabályzatot, ÁSZF-et teljes terjedelmében honlapján közzéteszi. A honlapon közzétett ÁSZF a
hatályos, módosításokkal egybeszerkesztett szöveget tartalmazza feltüntetve annak érvényességi idejét.
Társaságunk többek között Hajóink fedélzetén az alábbi jel- és figyelemfelhívó táblákat használja a biztonságos közlekedés
és utazás érdekében, melyek betartása kötelező: